Betere klantenservice door integratie tussen CRM en telefonie

CRM geeft een 360 graden klantbeeld en zorgt daarmee voor efficiënter klantencontact en een optimale klantbeleving. Op momenten van klantcontact is het dus handig om de juiste gegevens uit CRM beschikbaar te hebben. AskRoger heeft daar een top oplossing voor.

Voor klanten is het erg vervelend om iedere keer als zij contact hebben met een organisatie, zij hun naam en hun vragen keer op keer moeten herhalen. Hoe schrijf ik u naam ook al weer? Wat is het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent? Wat is uw e-mailadres? Waar kan de brief naartoe? Wat was uw vraag ook alweer precies? Dit levert ergernis op. Zeker als een klant al vaker contact heeft gehad. Het voelt alsof je iedere keer opnieuw begint. Maar als u bij ieder contact uw klant direct herkend, voorkomt u zinloze vragen en kunt u inhaken op de huidige status en openstaande punten. Dat verhoogt niet alleen de servicegraad en klantbeleving, maar uiteindelijk ook de omzet.

Een betere service leveren kan enerzijds door een self service portaal te leveren, zoals ik in mijn vorige blog schreef. Anderzijds is het zaak om snel de relevante informatie te tonen aan medewerkers die vaak contact met klanten hebben.

Direct alle gegevens van klanten bij de hand

AskRoger verbindt telefonie, chat en WhatsApp met Dynamics 365 CRM, zodat uw medewerkers direct alle relevante klantinformatie zien, zodra deze belt of appt. Het maakt niet uit of u een traditionele telefooncentrale of Microsoft Teams gebruikt. Bij een binnenkomend gesprek, chatbericht of e-mail verschijnt er direct een pop-up in uw beeldscherm met informatie uit CRM: wie belt er, het laatste contactmoment, de vaste accountmanager of service calls. Per persoon of afdeling kun je precies bepalen welke CRM-gegevens worden getoond.

Klanten kennen en herkennen

Het koppelen van CRM aan diverse communicatiekanalen is interessant voor organisaties, die zich willen onderscheiden met een opvallend goede klantenservice. Wilt u weten wat mij ieder dag overkomt? Lees dan mijn blog over bereikbaarheid; 2 minuten lezen en minimal een glimlach. Beloofd.  Meer weten over de integratie van telefonie, chat en WhatsApp met Dynamics 365 CRM? Bel me gerust.

Jochem Dijs | +31 33 7122160 | jochemd@qssolutions.nl


Een goed werkend CRM is goud waard

Meer weten over Microsoft Dynamics 365 Sales en Marketing?

Ieder contactmoment met een klant of een prospect biedt u de kans om u te onderscheiden. Met een goed werkend CRM systeem benut u iedere gelegenheid.

Vraag het Jochem