Driving home for Christmas met een lekke band

Mijn auto trakteerde mij op een fijn kerstcadeau in de vorm van een lekke band. Dat was in meerdere opzichten een beproeving (lees: regen en te laat komen voor de kerstborrel), maar een gesprek met de leasemaatschappij deed daar nog een schepje bovenop. Ik schrijf het in deze blog even van me af.

Pech. Lekke band. Verdorie. Het kan iedereen overkomen. Maar waarom ik en waarom net op dat moment? Ik was al laat, het regende pijpenstelen en het begon al donker te worden. Ik moest nog een uurtje, het was niet druk, mijn kerstpakket stond op de achterbank en de radio stond zachtjes aan. Maar alle ingrediënten voor een soepel verloop van mijn middag ten spijt, mocht het niet zo zijn. Mijn auto begon vreemd aan te voelen en een brandend lampje op mijn dashboard gaf aan dat mijn band niet genoeg spanning had. Snel naar de kant.

Kilometerstand

Nu heb ik gelukkig een leaseauto, dus ik belde met de maatschappij om te vertellen dat ik een lekke band had en hulp nodig had. De vriendelijke dame adviseerde mij om ondanks de regen achter de vangrail te gaan staan. “Dat is veel veiliger”, zei ze. Na – in de stromende regen – wat vragen te hebben beantwoord over mijn locatie, kenteken en dergelijke vroegen zij mij naar de kilometerstand.

Wat? Hè? Wat heeft de kilometerstand met mijn lekke band te maken? Is dat een verklaring voor de lekke band? Maakt het doorgeven van de stand mijn band heel? Waarom stellen mensen toch van die domme vragen? Sta ik zeiknat achter de vangrail, moet ik mijn auto weer in en de sleutel omdraaien om de kilometerstand te zien. Stuur iemand die mijn band komt fixen, zodat ik verder kan. Grrr!

Nutteloze informatie

Met enige moeite wist ik mij te beheersen en gaf de stand door. Hoe eerder ik geholpen zou worden, hoe beter. Toch kon ik het niet laten en heb ik even gevraagd wat de kilometerstand met mijn lekke band te maken heeft. Het antwoord: “Helemaal niets, meneer. Maar ik moet dat nu eenmaal invullen, want als ik dat niet doe, kan ik de case niet opslaan.”

Gebeurt jou dit ook?

Precies dát is wat beter kan bij de meeste CRM-implementaties. Hoe goed je het vooraf ook bedenkt; vaak worden plannen gemaakt vanuit de eigen organisatie en gaat men te weinig op de stoel van de klant zitten. Waar is de klant bij gebaat? Hoe zorg je voor optimaal gebruikersgemak? Hoe bedien je een klant zo snel en efficiënt mogelijk zonder je blind te staren op je eigen belang? Pas als je je indenkt hoe het is om aan de andere kant van de lijn te zitten, kun je pas echt inzien wat je klanten ervaren. De inzet van jouw CRM zal er aanmerkelijk beter van worden, geloof me.

Wil jij weten hoe wij je kunnen helpen meer uit je CRM te halen? Ik kom graag langs voor een goed gesprek. En als ik geen lekke band krijg, ben ik zeker op tijd.

Jochem Dijs | +31 33 7122160 | jochemd@qssolutions.nl


Marketing automation

Meer weten over Microsoft Dynamics 365 Sales en Marketing?

Ieder contactmoment met een klant of een prospect biedt u de kans om u te onderscheiden. Met een goed werkend CRM systeem benut u iedere gelegenheid.

Vraag het Jochem