Forms Pro wordt Dynamics 365 Customer Voice

Microsoft heeft Dynamics 365 Customer Voice aangekondigd. Met Customer Voice ontwerp je enquêtes, hou je de antwoorden bij en maak je analyses.

Het nieuwe product staat los van Microsoft Forms en heeft een andere interface. De vooraf ingebouwde sjablonen bevatten kant-en-klare vragen, rapporten en workflows om de feedback van klanten, medewerkers en evenementen af te handelen. Er zijn templates voor een bezoek aan de klant (met name voor Field Service), het afleveren van een bestelling, klanttevredenheid onderzoek en het afhandelen van after sales service (calls). Customer Voice is ook beschikbaar voor andere Dynamics apps, waaronder de D365 Customer Service Hub, Power BI en Power Automate.

Een proefversie van het nieuwe product wordt in augustus 2020 vrijgegeven.

Wat betekent dit voor Forms Pro?

Dynamics 365 Customer Voice zal Microsoft Forms Pro vervangen en bestaande klanten zullen worden overgezet op het nieuwe product. Als onderdeel van dit proces zullen bestaande Forms Pro enquêtegegevens automatisch worden verplaatst naar Customer Voice.

Op de achtergrond zijn sommige namen van entiteiten al veranderd van Forms Pro naar Customer Voice in Microsoft Dataflex Pro (voorheen de Common Data Service).

Wat verandert er nog meer?
Een belangrijke verandering is de relatie tussen individuele enquêtes en de bijbehorende projecten. Doordat verschillende enquêtes aan een project kunnen worden gekoppeld, zal Customer Voice een project brede rapportage mogelijk maken met behulp van CSAT, Net Promoter Score en andere tevredenheidsmetrieken.

Aanpasbare sjablonen met vooraf gedefinieerde enquêtes en onderzoek variabelen is een uitbreiding die op korte termijn wordt verwacht.

Hoe zit het met de licenties voor Customer Voice ?
Er zijn geen wijzigingen in bestaande licentierechten aangekondigd. In overeenstemming met Forms Pro zal Customer Voice worden opgenomen voor Dynamics 365-klanten; standaard worden tot 2000 enquêtereacties per abonnement/maand ondersteund. Extra responscapaciteit kan worden aangeschaft als add-on.

Customer Voice is inbegrepen bij D365 Sales Enterprise, Customer Service Enterprise, Field Service, Marketing, Human Resources en Project Service Automation licenties.

Meer informatie op de sites van Microsoft


Marketing automation

Meer weten over Microsoft Dynamics 365 Sales en Marketing?

Ieder contactmoment met een klant of een prospect biedt u de kans om u te onderscheiden. Met een goed werkend CRM systeem benut u iedere gelegenheid.

Vraag het Jochem