Of deze cijfers ons aan het wankelen maken?

Als ik afga op de resultaten van het Zorgmarketing Onderzoek 2019, ga ik twijfelen aan ons eigen product. Waarom? Dat vertel ik je in deze blog.

Cliënten kiezen zorg veelal op basis van ‘een goed gevoel’. Veel zorgaanbieders in de caremarkt lijken zich hier niet bewust van te zijn, of er in elk geval niet naar te handelen. Dat terwijl uit het Zorgmarketing Onderzoek 2019 blijkt dat:

  • Slechts 19% van de zorgorganisaties ‘klantbeleving’ in de top 5 van marketingprioriteiten heeft staan.
  • Maar 26% van de zorgorganisaties ‘klantreis’ in de top 5 van marketingprioriteiten heeft staan. Opvallende cijfers in een tijd waarin het vooral draait om de beleving van de (potentiële) cliënt.

Is er wel behoefte?

De vraagt rijst waarom wij van QS solutions de afgelopen jaren zoveel hebben geïnvesteerd in Qare365, software voor de klantservice-afdelingen van zorgaanbieders. Met de cijfers uit bovenstaand onderzoek zou je je namelijk kunnen afvragen of wij een oplossing hebben gemaakt waar niemand op zit te wachten. Dat de door ons beoogde zorgaanbieders wellicht denken: “we hebben wachtlijsten en personeelstekorten, de cliënt komt toch vanzelf wel naar ons toe. Onze prioriteiten liggen op een ander vlak.”

Voor nu houd ik mij er maar aan vast dat één op de 5 organisaties klantbeleving wél op de prioriteitenlijst heeft staan. Als wij deze hebben voorzien van Qare365, is klantbeleving hopelijk bij de rest iets hoger komen te staan. Behoort u tot de 20% die dit jaar hun potentiële klanten wél het goede gevoel wil geven en hun klantenservice-afdeling daar ook de middelen voor wil geven? Lees meer over Qare365.

Jochem Dijs | +31 33 7122160 | jochemd@qssolutions.nl


Qare365 CRM voor zorgaanbieders

Qare 365 voor intakemanagement

Iedere cliënt is uniek en waardevol. Laat u dat vanaf het eerste contact merken? Uw intentie is goed; met Qare 365 zorgt dat u het waar maakt. Weten hoe? Lees meer over Qare 365!

Meer weten over Qare 365