Ken je Henri nog? De Franse varkensboer? De man die mij er, dankzij een discussie over zijn toilet, aan herinnerde dat je soms even achteruit moet stappen om je werk van een afstandje te beschouwen? Hij leerde me meer. Dit keer gaf zijn magnetron stof tot nadenken.
Je conversie ratio’s kennen. De doorlooptijd weten. Effectieve verkopers kennen het ware geheim van een effectieve ‘pipeline’. Pipeline management brengt je targets helder in beeld en zorgt voor een geleidelijke stroom aan omzet. We bekijken de argumenten voor pipeline management en geven praktische tips om pipeline management te implementeren.
Dagelijks kom ik mensen tegen die mijn kijk op de wereld beïnvloeden. Henri, een gepensioneerde Franse varkensboer, is daar een van. Ons gespreksonderwerp was niet het meest smakelijke, maar interessant was het wel.
Favorieten, persoonlijke voorkeuren, eigen routines: iedere verkoper heeft ze. Zo ook Arnold. 50+, oude rot in het vak. Wie maakt hem wat. Hij kent zijn klanten uit zijn hoofd en rijdt er in zijn mooie leaseauto blindelings naar toe. Hij doet alles voor ze. Hoe kan het dan dat het onlangs zo ontzettend mis ging?
Toen ik in 1982 bedrijfskunde ging studeren, hoorde ik voor het eerst het opmerkelijke verhaal van Jan Carlzon. En geloof me, dat verhaal wil jij ook kennen. Je zal nooit meer hetzelfde naar een koffievlek kijken.
Hebt u er wel eens bij stil gestaan dat de zorg voor jouw cliënt al begint bij het eerste telefoontje of bij de melding door het Zorgkantoor? Vanaf dat moment ben jij dossierhouder en ben jij verantwoordelijk voor het organiseren van passende zorg. De zorg start dus niet pas op het moment dat de client in zorg komt, maar al ver daarvoor.
‘Goedemiddag meneer Dijks. Oh excuus, is het Deis? Voor wie belt u ook alweer? Ik zal kijken.’ Als je dit te horen krijgt wanneer je een instantie voor de derde keer in een week belt, word je dan vrolijk?
Als zorginstelling al met 1-0 achterstaan voordat er nog maar één minuut zorg is geleverd? Het is een risico. Waar dat ‘m in zit en hoe je dat risico indamt? Lees vooral verder, want een gewaarschuwde zorginstelling telt voor twee.
Na de implementatie van CRM is het niet vanzelfsprekend dat CRM direct succesvol wordt ingezet. Het succes staat of valt met de adoptie door gebruikers. Een CRM systeem brengt veranderingen met zich mee in de organisatie en de manier van werken. Hoe krijg je je medewerkers zover dat ze echt met het nieuwe CRM-systeem gaan werken? Met gamification, een innovatieve adoptiestrategie die het werk ook nog eens leuker maakt.
In een Key Account Team hebben medewerkers verschillende rollen en taken. Zij werken samen voor dezelfde klanten en zij gebruiken dezelfde gegevens en documenten. Het is daarom belangrijk dat zij in één CRM-systeem werken. Het zorgt ervoor dat iedereen zijn functie optimaal kan uitoefenen en dat de onderlinge taken goed worden afgestemd. Maar hoe kom je nu tot zo’n harmonieus geheel?
Cookies
Ja. Ook wij gebruiken cookies. We doen dat om onze website goed te laten functioneren en om onze website relevanter en beter te kunnen maken. Ook gebruiken we cookies voor marketingdoeleinden.
Wil je weten hoe wij met je gegevens omgaan? Lees dan onze privacy verklaring. Daarin vind je ook een link naar het cookie statement met aanvullende informatie over het gebruik van cookies. AccepterenInstellingen
Manage consent
Cookie instellingen
Essentiële cookies plaatsen we altijd. Hieronder kun je aangeven of je, voor een optimale gebruikservaring, ook marketing cookies wilt accepteren.
Marketingcookies gebruiken we om socialmedia posts (waaronder YouTube filmpjes) te tonen. Ook kunnen deze cookies worden gebruikt om gepersonaliseerde advertenties te tonen.