Customer Engagement

Optimaliseer de klantreis en klantbeleving

Neem contact op

Context

Goede content wordt pas succesvol binnen de juiste context.

Gepersonaliseerd

Als je je klant beter leert kennen, kun je hem beter bedienen.

Overzicht

Met de juiste boodschap op het juiste moment voor de juiste persoon.

Blijf relevant voor je klant

Prospects bereiken en klanten binden, boeien en behouden is ongelooflijk moeilijk in deze drukke tijden. Mond-tot-mondreclame verspreidt zich bovendien vliegensvlug via sociale kanalen en slechte reviews zijn al snel funest. Daarom is het topprioriteit om klanten tevreden te maken en te houden. Je moet als organisatie daarvoor je producten en diensten op orde hebben, maar ook je marketing en communicatie slim hebben ingericht, passend bij wat klanten van je verlangen.

De wensen van (potentiële) klanten zijn leidend voor je marketing- en communicatiestrategie. Je moet daarom begrijpen hoe de customer journey eruitziet, waar de verbeterpunten liggen en wat dan precies een verbetering inhoudt.

Wat moet en wil de klant in welke fase van de klantreis zien en weten? En hoe vertel je dat het beste bij deze specifieke klant? Maatwerk wordt immers steeds belangrijker. Je kunt klanten niet meer benaderen met generieke communicatie-uitingen; de boodschap moet voor hen altijd relevant zijn.

Een bijkomende uitdaging is dat klanten zich online oriënteren via verschillende kanalen. Dat betekent dat je een optimale klantbeleving op alle digitale platformen en interactiemiddelen moet bieden, ongeacht (verkoop)kanaal of uiting. Je moet herkenbare, authentieke boodschappen vinden en goed kunnen inspelen op de verwachtingen en motivatie van de klant.

Hoe werkt het?

Bij QS solutions begrijpen we hoe belangrijk de (ver)binding met je klanten is. Maar ook hoe moeilijk het is om grip te krijgen op de klantreis en klantbeleving. Daarom helpen we jou door de beste marketing- en communicatie-applicatie voor jouw organisatie te vinden en passend in te richten. Door alle relevante klantendata te verzamelen en op een waardevolle manier te bundelen, krijg jij belangrijke handvatten voor jouw marketing- en communicatiestrategie en -mix. Zo breng je bijvoorbeeld content in context en kun je een goed gedefinieerde customer journey op maat inrichten. Daarmee pak je echt uit en kun je jouw klanten blijven verrassen en verblijden.

Producten die bij Customer Relationship horen

Blijf op de hoogte

Lang geleden toen er nog diskettes bestonden, kon je de belasting aangifte nog via een programaatje op jouw pc doen. Je kon dan een diskette aanvragen met dat programmaatje erop, je stopte dat in jouw computer, deed jouw belastingaangifte en stuurde die diskette terug naar de belastingdienst.

Lees meer
Lees meer over Voor een goede service zijn niet veel mensen nodig

Jij verwacht van jouw zorgverleners dat zij het ECD nauwkeurig bijhouden. Zo zijn de afspraken, de begeleiding en de behandeling inzichtelijk en kan werk gemakkelijk worden overgedragen. Zonder ECD geen goede zorg.

Lees meer
Lees meer over Microsoft’s New Commerce Experience

Jij verwacht van jouw zorgverleners dat zij het ECD nauwkeurig bijhouden. Zo zijn de afspraken, de begeleiding en de behandeling inzichtelijk en kan werk gemakkelijk worden overgedragen. Zonder ECD geen goede zorg.

Lees meer
Lees meer over People, Product en Process