In een oogopslag zichtbaar met Dynamics CRM.
Bij de groepsreizen van SRC-Cultuurvakanties staat de cultuur van het vakantieland en de belangstelling van de reiziger centraal. Gespecialiseerde reisleiders vertellen vol passie over de bestemming naar keuze, of het nu gaat over kunst, historie of architectuur. Om nog beter in te kunnen spelen op de persoonlijke voorkeuren van haar klanten heeft de reisorganisatie gekozen voor het invoeren van Microsoft Dynamics CRM.
Door de koppeling van klantgegevens, het reserveringssysteem en de online boekingsengine is alle relevante klantinformatie nu in één oogopslag zichtbaar. Het nieuwe systeem maakt het mogelijk om elke (potentiele) reiziger op maat te bedienen. Bovendien kan elke klant in het online klantportaal zijn eigen gegevens beheren.
Gerichte communicatie
Door de invoering van CRM kan elke medewerker van SRC Cultuurvakanties direct zien:
- welk soort reizen de klant heeft geboekt
- hoe het contact met de klant is verlopen
- en wat de ervaringen tot dan toe zijn.
Bovendien kan de reisorganisatie veel gerichter communiceren.
Tot voor kort waren de gegevens van klanten moeilijk vindbaar omdat deze over verschillende systemen verspreid waren. Mireille Kenter, marketing manager van SRC-Cultuurvakanties: ’De tijdrovende zoektocht naar gegevens is verleden tijd. De invoering van dit systeem levert een flinke efficiency slag op in onze organisatie. Met één druk op de knop is direct zichtbaar welke klanten we bijvoorbeeld een plezier doen met een aanbieding voor een specifieke thematische reis.’
Systeem op maat
CRM Systemen zijn vaak geschikt voor business-to-business terwijl het bij SRC-Cultuurvakanties gaat om business-to-consumer.
‘We hebben Dynamics CRM geadviseerd vanwege de koppelmogelijkheden en de flexibiliteit van de inrichting van de schermen op basis van contactpersonen ipv bedrijven die de software biedt’, licht Fergus Keith, directeur van QS Solutions toe. ‘In nauwe samenwerking met SRC-Cultuurvakanties zijn we tot een systeem gekomen dat de beste klantenservice, marketing en boekingsmogelijkheden verenigt’.
Meer weten?
Ben je op zoek naar een CRM-partner die met jou samenwerkt om de veiligheid van de organisatie te verbeteren en medewerkers zo productief mogelijk te laten werken? Laat het ons weten! Onze experts helpen je graag op weg.