Beschermen en beheren van werkstations

De effectieve oplossing die jou veel tijd bespaart

Neem contact op

Gemak

Vanuit één centrale omgeving beheer je alle werkstations

Controle

Zo krijg je weer grip op apparaten en applicaties

Veiligheid

En zorg je voor optimale databescherming

Snel en effectief de controle over werkstations

Kost het handmatig beheren en veiligstellen van laptops en desktops jou ook steeds meer tijd? Gebruikers willen graag alle vrijheid in de keuze van applicaties, maar realiseren zich vaak niet wat de impact hiervan is. Want hoe bescherm je al die apparaten tegen virussen en ransom- of malware? Weet je überhaupt nog met welke applicaties ieder werkstation is ingericht? Hoe veilig is de data bij diefstal of verlies?

De uitdagingen van het beheren van hybride IT-omgevingen

Feit is dat gebruikers – en hun werkstations – zich steeds vaker buiten het bedrijfsnetwerk bevinden. Ze werken vanuit huis, zijn op locatie bij een klant, of onderweg in binnen- of buitenland. Vaak is de hybride IT-omgeving van een organisatie niet ingericht op remote- en thuiswerken.

Dat brengt risico’s met zich mee. Risico’s die ingrijpende consequenties kunnen hebben voor de veiligheid van bedrijfsgegevens en andere gevoelige data.

Inmiddels is het bijna onmogelijk geworden om handmatig grip te houden op alle werkstations en de applicaties die erop staan. Het is tijdsintensief en je verliest snel het overzicht.

Meer controle en bescherming voor je werkstations met een centrale beheeromgeving

Wat je nodig hebt is een centrale omgeving waarin je alle apparaten gemakkelijk op afstand kunt beschermen en beheren. Meer inzicht en controle, wáár de werkstations zich ook bevinden. Een oplossing die cyberdreiging razendsnel detecteert en gegevens beschermt tegen ongeoorloofde toegang. Dat bespaart niet alleen zeeën van tijd, maar zorgt er bovendien voor dat jouw organisatie optimaal is beschermd.

Microsoft biedt hiervoor een aantal handige tools!

Hoe werkt het?

Stap 1: We brengen de huidige situatie in kaart en bekijken op basis van jouw wensen hoe Defender for Endpoint en/of Intune het best kunnen worden ingezet voor het beheer en de bescherming van je werkstations.

Stap 2: We maken een stappenplan dat laat zien wat er nodig is om de gewenste situatie te realiseren. Hieruit volgt een concreet voorstel.

Stap 3: Defender en Intune worden ingericht en beschikbaar gemaakt op alle apparaten. We testen en documenteren iedere stap, en trainen je IT-beheerders.

Stap 4: De tools moeten up-to-date worden gehouden. Periodiek lopen we alles na, bespreken met je of alles nog naar wens is, en houden je op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

Producten die bij Documentbeveiliging horen

Blijf op de hoogte

Heb jij enig idee hoe kwetsbaar jouw organisatie is als het aankomt op cybercriminaliteit en datalekken? Cybercriminelen gebruiken inmiddels uiterst geavanceerde tools voor hun schimmige praktijken, en dat vertaalt zich ieder jaar weer in een toename van het aantal cyberaanvallen.

Lees meer
Lees meer over Dit is waarom een solide cybersecuritystrategie cruciaal is