Reputatie 2.0 door optimale bereikbaarheid

Niemand hoeft jou te vertellen hoe inefficiënt het is als jouw cliëntcontactcentrum niet goed bereikbaar is. Hoe frustrerend het is, zowel voor jouw cliënten als medewerkers, als keer op keer hetzelfde verhaal moet worden afgestoken omdat de documentatie niet op orde is. Wat we je wél graag vertellen, is dat er een heel eenvoudige manier is om die inefficiëntie de kop in te drukken.

Onduidelijkheden

Het is nu eenmaal zo: in het zorglandschap worden mensen niet zelden van het kastje naar de muur gestuurd. Om een antwoord te krijgen op hun vragen, om erachter te komen bij wie ze moeten zijn met hun zorgvraag of om informatie in te winnen voor hun naasten, moeten ze vaak veel verschillende partijen afbellen voordat ze bij de juiste terechtkomen.

Fungeer als rustpunt

Als ze dan eindelijk bij jou terechtkomen, dan wil je toch niet dat die frustratie zich alleen maar verder opstapelt? Als jouw cliëntcontactcentrum als rustpunt fungeert waar mensen het gevoel hebben echt gehoord te worden, dan doe je iets goed. Dan bouw je een stevig fundament voor je klanttevredenheid en efficiëntie binnen je organisatie. En en je cliënten schieten er niets mee op als het cliëntcontactcentrum slecht te pakken te krijgen is, als terugbelverzoeken niet worden nagekomen en als cliënten iedere keer weer met een ander contactpersoon spreken.

CRM/telefonie-integratie

Qare 365 helpt je dat fundament opbouwen. Door jouw telefooncentrale te integreren met ons CRM-systeem, zorg jij voor een optimaal functionerend en klantvriendelijk cliëntcontactcentrum. Hoe dat wordt gefaciliteerd? Als een cliënt naar jouw organisatie belt, komt er direct een pop-up in het scherm van een medewerker, met daarop alle relevante basisinformatie over de beller. Denk hierbij aan de naam, leeftijd, zorgvraag en informatie over het vorige contactmoment. Een minidossiertje dus, eigenlijk. Zo laat jij iedere cliënt merken dat hij of zij speciaal is en niet zomaar één uit duizend of tienduizend anderen.

Vertrouwd contact

Ook maak je het jezelf met de integratie van centrale en Qare 365 gemakkelijker om cliënten een vast contactpersoon te bieden. Bij inkomende telefoontjes is direct zichtbaar met welke medewerker de betreffende beller de vorige keer contact heeft gehad. Je kunt er zelfs voor zorgen dat de beller direct wordt doorgeschakeld naar deze medewerker, zonder tussenkomst van iemand anders. Je cliënt heeft dus direct een ‘bekende’ aan de lijn, hoeft zijn of haar situatie niet meer uit te leggen én wordt razendsnel naar een primair contact doorverbonden. Het resultaat: jouw imago gaat omhoog, cliënten zijn tevredener en jouw medewerkers kunnen efficiënter werken.

Waar wacht je dus nog op? Efficiëntie, productiviteit en goede reputatie liggen binnen handbereik. Wij ondersteunen je graag!

Overigens, op donderdagmorgen 13 december geef ik een seminar over intakemanagement, wachtlijsten en bereikbaarheid. Geïnteresseerd? Kijk hier voor meer informatie.


Qare365 CRM voor zorgaanbieders

Qare 365 voor intakemanagement

Iedere cliënt is uniek en waardevol. Laat u dat vanaf het eerste contact merken? Uw intentie is goed, en Qare 365 zorgt dat u het waar maakt. Weten hoe? Lees meer over Qare 365!

Meer weten Qare 365