Reputatie 2.0 door optimale bereikbaarheid

Vandaag de dag draait iedere organisatie op data. Toch wordt de potentie van data nog lang niet ten volle benut. Microsoft Power BI is een praktische tool om data uit verschillende bronsystemen samen te brengen en te combineren in waardevolle rapportages. In dit blog bekijken we hoe je data kunt ontsluiten en modelleren om rapportages en dashboards te maken.

Onduidelijkheden

Als mensen op zoek zijn naar langdurige zorg, worden zij vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Terugbel verzoeken niet worden nagekomen. Cliënten krijgen iedere keer weer met een andere contactpersoon te maken. Om een antwoord te krijgen op hun vragen, om erachter te komen bij wie ze moeten zijn met hun zorgvraag of om informatie in te winnen voor hun naasten, moeten ze veel verschillende partijen afbellen. Het is om moedeloos van te worden.

Fungeer als rustpunt

Als ze dan eindelijk bij jou terechtkomen, dan wil je toch niet dat die frustratie zich alleen maar verder opstapelt? Als jouw cliëntcontactcentrum als rustpunt fungeert waar mensen het gevoel hebben echt gehoord te worden, dan doe je iets goed. Dan bouw je een stevig fundament voor de klanttevredenheid en een goede reputatie.

CRM/telefonie-integratie

Qare365 helpt je dat fundament opbouwen. Door jouw telefooncentrale te integreren met Qare365, zorg jij voor een optimaal functionerend en klantvriendelijk cliëntcontactcentrum. Hoe dat werkt? Als een cliënt naar jouw organisatie belt, komt er direct een pop-up in het scherm van een medewerker, met daarop alle relevante informatie over de beller. Denk hierbij aan de naam, leeftijd, zorgvraag en informatie over het vorige contactmoment. Een minidossiertje, eigenlijk. Zo laat jij iedere cliënt merken dat hij of zij speciaal is en niet zomaar één uit duizend of tienduizend anderen.

Vertrouwd contact

Ook maak je het jezelf met de integratie van centrale en Qare365 gemakkelijker om cliënten een vast contactpersoon te bieden. Bij inkomende telefoontjes is direct zichtbaar met welke medewerker de betreffende beller de vorige keer contact heeft gehad. Je kunt er zelfs voor zorgen dat de beller direct wordt doorgeschakeld naar deze medewerker, zonder tussenkomst van iemand anders. De cliënt heeft dus direct een ‘bekende’ aan de lijn, hoeft zijn of haar situatie niet meer uit te leggen én wordt razendsnel naar een primair contact doorverbonden. Het resultaat: sterke reputatie en tevreden cliënten en medewerkers. En de processen verlopen efficiënter.

Waar wacht je dus nog op? Efficiëntie, productiviteit en goede reputatie liggen binnen handbereik. Wij ondersteunen je graag!

Jochem Dijs | +31 33 7122160 | jochemd@qssolutions.nl