Nieuws

Qare365 intakemanagement

Persbericht: Qare365, nieuwe applicatie voor intakemanagement

Qare365, nieuwe applicatie voor intakemanagement voor zorgaanbieders

Amersfoort, 15 augustus 2017

Qare365 logoQS solutions brengt Qare365 op de markt. Dit is een oplossing voor cliëntcontact centra van aanbieders in de Care-markt. Zorgaanbieders zullen succesvoller zijn als zij een hogere bezetting behalen en uitsluitend gefinancierde zorg leveren. Dat kan als zij meer aandacht besteden aan het intakemanagement proces.

Zorgaanbieders hebben te maken met forse bezuinigingen en met contracten die niet worden verlengd. Tegelijkertijd neemt het aantal mondige zorgconsumenten toe. Zij melden zich bij verschillende zorgaanbieders aan en wisselen sneller. Zeker nu zij zelf meer voor zorg moeten betalen.

Het voorkomen van lege bedden, kamers en zorgappartementen is gezien de krappe winstmarges eerder noodzaak dan luxe. Volgens Dennis Dols, marketing manager bij QS solutions, zullen zorgaanbieders hun bezetting verbeteren als zij het proces ‘van eerste telefoontje tot voordeur’ ondersteunen met software dat afspraken bijhoudt en de procedures bewaakt. Dit heeft direct een positieve invloed op de financiële positie.

Wachtlijsten

Veel zorgaanbieders hebben te maken met wachtlijsten. Maar doordat deze in Excel worden bijgehouden, zijn deze vaak niet ‘hard’. Hoe weet je zeker of iemand nog echt is geïnteresseerd? Hoe weet je of iemand de status ‘urgent’ heeft? Of dat iemand op de lijst staat, omdat hij of zij alleen naar die ene plek wil, als die vrijkomt. Wachtlijstmanagement zorgt voor een zorgvuldige verdeling van zorg.

Matching

Het vinden van een plek die aansluit op de zorgbehoefte van een cliënt is lastig als er veel locaties en bedden zijn. Qare365 heeft een matching functie, die net zoals Booking.com werkt. Op basis van de wensen van de cliënt is de geschikte plek zo gevonden. En als er een plek vrijkomt, vertelt Qare365 wie op de wachtlijst hiervoor in aanmerking komt. Zo zijn vrije plekken snel opgevuld en dat leidt tot een hogere bezetting.

Gebaseerd op standaarden

Veel zorgaanbieders werken al met software van Microsoft. ‘Daarom hebben wij Qare365 gebaseerd op Office365 en Dynamics365. Dan past het in de IT-omgeving en is het werken met de software eenvoudig. Ook de integratie met de meeste ECD-systemen is standaard’, aldus Jochem Dijs, de leider van het CRM team dat Qare365 ontwikkelde.

Niet weer een project

Qare365 is een standaardoplossing, die zich in de praktijk bewijst. Daarom is er geen langdurend implementatieproject nodig. Na een korte instructie en het laden van gegevens kan iedere zorgaanbieder aan de slag. Volgens Jochem werkt een organisatie binnen een maand met Qare365.

QS solutions

QS solutions gelooft dat organisaties efficiënter en effectiever werken door de nieuwste Microsoft technologie in te zetten. Onze missie is om deze innovatieve technologie te laten werken. Daarvoor gaat QS solutions verder dan alleen het implementeren van de Microsoft software. Met aanvullende standaardsoftware maken we het gebruik van Microsoft technologie in de praktijk eenvoudiger en veiliger. QS solutions heeft 55 medewerkers en kantoren in Amersfoort, Keulen en Ho Chi Minhstad.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dennis Dols op 06 46152576 of stuur een email.

Op de website https://qssolutions.nl/producten/qare365-intakemanagement/ vindt u aanvullende informatie

QS solutions gaat verhuizen

Graag willen wij u informeren over onze verhuizing.

Vanaf 19 december 2016 vindt u ons aan de overkant van ons huidige kantoorgebouw in een eigen pand dat zo is ingericht dat QS solutions de ruimte heeft verder te groeien en we nog beter kunnen samenwerken. We hebben op de nieuwe locatie prettige ruimten, met veel daglicht tot onze beschikking. Hier zullen we presentaties, workshops en seminars geven. Daarnaast bouwen wij onze eigen webinarstudio, zodat we u nog sneller en beter kunnen informeren over de nieuwste ontwikkelingen.

Nieuw: De SharePoint App voor iOS

Wij en veel van onze klanten hebben er lang op gewacht, maar vannacht was het zover. Microsoft heeft vannacht de SharePoint App uitgebracht voor iOS. De app is nu beschikbaar voor zowel de iPhone als de iPad. Je kunt deze hier downloaden. Met de SharePoint app komt het intranet direct beschikbaar voor mobiele apparaten. De App voor iOS is een eerste stap in de SharePoint mobile strategie. Later dit jaar volgen de apps voor Android en WindowsPhone.

Samenwerkplek

Efficiënter werken met de digitale samenwerkplek

Afgelopen week gaf QS solutions een webinar over de digitale samenwerkplek. Live vanuit de studio in Amsterdam bespraken Roeland (host), Tom (Specialist Samenwerken & Communicatie) en Wim (Specialist Identity & Access Management) hoe u efficiënter kunt werken met een digitale samenwerkplek. Uit het grote aantal vragen bleek dat het onderwerp aanspreekt. Tijdens het webinar gaf 63% van de kijkers aan binnen 1 – 5 jaar een digitale samenwerkplek te willen hebben met de besproken elementen. Hieronder vatten we het webinar kort samen. Hebt u dit webinar gemist? Het is on-demand terug te kijken op onze website.

Microsoft Dynamics CRM 2016

Microsoft heeft veel nieuwe functionaliteit toegevoegd en bestaande functionaliteit verbeterd in de nieuwste versie: Microsoft Dynamics CRM 2016. Deze versie wordt eind 2015 verwacht.

Microsoft verhoogt prijzen voor Cloud services

Microsoft gaat de de prijzen voor Cloud services tot wel 13 procent verhogen in de Euro-zone en enkele andere landen. Dit meldt Nicole Sheridan van de Ierse distributeur MicroWarehouse in een blog post. De reden die Microsoft hiervoor geeft is:  “De cloud diensten ontwikkelen zich razendsnel en Microsoft voegt aanzienlijke waarde toe aan deze producten.”