Streven naar perfectie: je beste vriend en grootste vijand

De pot met goud: hij moet ergens zijn, en jij zal hem vinden. Een actuele wachtlijst binnen één seconde, een 10 voor klanttevredenheid, een bedbezetting van 100 procent… perfectie willen we allemaal wel, maar je moet nu eenmaal eerst een 7 zijn voordat je een 10 wordt.

‘Een 10, en anders niet’

Natuurlijk is het goed om continu te willen verbeteren – om altijd op zoek te blijven naar vernieuwingen waarmee de efficiëntie van de bedrijfsvoering een stevige impuls krijgt. We willen beter samenwerken, een efficiëntere manier van communiceren en het liefst automatiseren we alle werkprocessen, zodat niemand er meer naar om hoeft te kijken. Dat is een nobel streven, maar we zien helaas nog vaak dat de weg om daar te komen wordt overgeslagen. ‘Een 10, en anders niet’, lijkt de opvatting, en dat terwijl de reis net zo belangrijk is als de bestemming.

Waarom wachten op Rolls Royce?

Daarom zeggen wij: streef naar perfectie, maar begin er niet mee. Als de perfecte oplossing voor jouw organisatie op dit moment nog niet beschikbaar is, waarom zou dat dan betekenen dat er ook geen tussenoplossing is? Waarom zou je maanden, of soms zelfs jaren wachten en door blijven werken op dezelfde manier, terwijl je ook stapsgewijs je bedrijfsvoering kunt verbeteren? Als jij vasthoudt aan de oude werkwijze totdat de Haarlemmerolie voor het cliëntservicepunt wordt uitgevonden, betekent dat wel dat jouw medewerkers en klanten daar in de tussentijd de effecten van zullen merken. Je doet ze daarmee tekort: het is alsof je, in afwachting van de allernieuwste Rolls Royce, nog jarenlang met paard en wagen blijft rondtrekken terwijl er ook Volkswagens beschikbaar zijn.

Organisch naar een hoger niveau

Het implementeren van een nieuw CRM-systeem als Qare 365 is een organisch proces waarin iedereen stapje voor stapje leert. Of je nu instapt op een 7 of op een 10, dat proces blijft hetzelfde. Het is nog nooit iemand gelukt om in één keer op 100 procent te komen. Iedere implementatie gaat gepaard met een opstartfase. Wij kunnen je in twee maanden tot een dikke 7 brengen, en vanuit daar kun je met open vizier en vol ambitie streven naar die 10. Stapje voor stapje. Het resultaat? Waarschijnlijk ben je aan de eindstreep nog sneller bij perfectie dan wanneer je al die jaren had gewacht op die pot met goud.


Qare365 CRM voor zorgaanbieders

U bent uitgenodigd voor het Qare 365 seminar

Managers en medewerkers van cliënt servicebureaus ontdekken tijdens ons seminar ‘Intakemanagement, matching en inzicht in wachtlijsten’ op donderdag 13 december van 10.00 – 12.00 uur hoe de inzet van Qare 365 bijdraagt aan een optimale service. Mis het niet en schijf u nu in via onderstaande knop!

Inschrijven voor het seminar