Voor een goede service zijn niet veel mensen nodig

Spoiler: wel goede systemen

Lang gelden toen er nog diskettes bestonden, kon je de belasting aangifte nog via een programaatje op jouw pc doen. Je kon dan een diskette aanvragen met dat programmaatje erop, je stopte dat in jouw computer, deed jouw belastingaangifte en stuurde die diskette terug naar de belastingdienst.

Prima geregeld zou je denken, zeker omdat het internet in die tijd nog niet ver genoeg was.

Voor de burgers was het inderdaad netjes geregeld, maar die diskettes werden na ontvangst door medewerkers in een PC gestopt, de aangifte werd uitgeprint en overgetypt in het systeem van de Belastingdienst.

Typisch een voorbeeld een goede service en een slechte operationele organisatie. De belastingdienst maakte het gemakkelijk voor de burger, maar had hoge interne kosten om aangiftes te verwerken. Ze hadden hun front end systeem op orde, maar het back end systeem niet.

Goed geoliede machine is essentieel

De meeste zorgaanbieders hebben hun back end systeem op orde; de meeste ECD’s werken naar tevredenheid. Maar vaak ontbreekt een front end systeem voor de afdeling klantenservice en zorgbemiddeling. En omdat dat ontbreekt gaan zij met alle goede bedoelingen aan de slag met Excel, maar een ondersteunend systeem voor goede service wordt het nooit.

Nu zou jij dat kunnen oplossen door heel veel mensen op de klantenservice afdeling en zorgbemiddeling in te zetten, maar dat is qua kosten niet haalbaar. Vindt maar eens geschikte mensen. En het is maar de vraag is of dan de service echt beter wordt.

Meer efficiëntie is mogelijk

Qare365 is het front end system voor zorgaanbieders. Klantenservice medewerkers en zorgbemiddelaars werken hierin samen om cliënten en potentiële cliënten van optimale service te voorzien. Zij zijn goed bereikbaar, hebben alle relevante informatie bij de hand en zorgen voor een soepele afhandeling van alle zorgvragen. Door een goed systeem zorgen zij voor een optimale klanttevredenheid.

En nee, er zijn geen extra handjes nodig om alle data in Qare365 over te typen in het ECD. Uiteraard is dit geïntegreerd. Jij bent de belastingdienst niet. Jij hebt het front end en het back end systeem wel goed op elkaar afgesteld.

Het is voor niemand leuk om om zorg te moeten vragen, maar jij kunt het wel gemakkelijker maken.


Overtref verwachtingen van jouw cliënten

In onze whitepaper ‘Overtref de verwachtingen van de cliënt’ gaan we dieper in op hoe je als zorgbemiddelaar jouw cliënten zo snel mogelijk aan de juiste zorg helpt. Wil je dus weten hoe je de omslag maakt naar kortere wachtlijsten en hogere bezettingsgraad? Download dan snel de whitepaper.