Dit zorgt voor een betere samenwerking tussen verkopers en marketeers. Het scheelt gedoe met licenties en het bespaart geld. Door de vergaande integratie met LinkedIn en de toekomstbestendige technische infrastructuur biedt Microsoft en top product.
Dynamics 365 Marketing
Dynamics 365 Marketing is een marketing-automation applicatie. De applicatie werk samen met Dynamics 365 Sales (Dynamics CRM) en heeft veel mogelijkheden voor Business Intelligence. De applicatie is te gebruiken voor de volgende activiteiten:
- E-mail campagnes vormgeven, uitsturen en opvolgen
Met eenvoudig te bewerken e-mail templates en landingspagina’s ben je in staat om in korte tijd e-mail content te creëren. Met de drag-and-drop functionaliteit zoals je die gewend bent van tools als MailChimp tot het personaliseren van de boodschap en leadscoring. Alle benodigdheden voor marketing automation zijn te vinden in Dynamics 365 Marketing. Uitreaard met A/B testing, zodat je het maximale resultaat behaalt.
- Maak interactive nurture flows met gepersonaliseerde touchpoints – customer journeys
Met de “drag-and-drop journey designer” maak je snel geautomatiseerde campagnes om gepersonaliseerde e-mails te versturen en de juiste opvolging te regelen. Ideaal voor bijvoorbeeld het organiseren van evenementen. Eén keer goed instellen en de opvolg e-mails en telefoontjes worden automatisch ingepland. De resultaten zijn eenvoudig te analyseren met goede rapportages.
- Integratie met LinkedIn
Met de overname van LinkedIn, het grootste zakelijke sociale netwerk ter wereld, is het voor Microsoft niet meer dan logisch geworden om waar mogelijk de integratie met Dynamics 365 op te zoeken. De via LinkedIn gegenereerde leads worden direct in Dynamics 365 gezet, zodat opvolging kan worden ingepland. Als er contactpersonen van functie of baan veranderen, krijgt u daar direct melding van. Zo zit u bovenop de business.
- Lead scoring
Met de lead scoring kun je eenvoudig scores meegeven aan bepaalde acties of actiereeksen. Op die manier houd je zicht op de ‘hot-leads’ en identificeer je welke leads rijp zijn voor overdracht naar sales.
- Enquêtes maken en opvolgen
Met de snel in te richten enquêtes vraag je feedback aan prospects en klanten. Zo krijg je zicht op hoe deelnemers een evenement beoordelen of hoe gebruikers van de servicedesk het contact met je collega’s vonden.
- Evenementen organiseren en opvolgen
Het organiseren van een evenement of webinar was nog nooit zo eenvoudig. De uitnodigingen versturen, de response bijhouden, gegadigden op een wachtlijst zetten, herinneringen versturen, bijhouden welke sessie men wil volgen, badges met een QR-code afdrukken, herinneringen versturen, diners, lunches, overnachtingen … Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het doen met Dynamics 365 Marketing. Je bent eindelijk verlost van het bijhouden van allerlei Excel sheets met genodigden, inschrijvingen, uitschrijvingen, no shows, opvolging en zo meer. Je kan je concentreren op de inhoud.
In onderstaande video zie je een eerste indruk van Dynamics 365 voor Marketing. Uitgebreide informatie over Dynamics 365 voor Marketing: klik hier.
https://www.microsoft.com/videoplayer/embed/RWs2aS?autoplay=1
Wij hebben al een aantal implementaties succesvol afgerond. Wilt u aan de slag met Dynamics365 Marketing? Bel mij. Ik ben meer dan 15 jaar marketing manager geweest en had toen graag de beschikking gehad over dit tool. Wat zou dat een hoop werk gescheeld hebben! Uiteraard werkt onze marketing afdeling met Dynamics365 Marketing.
Jochem Dijs | +31 33 7122160 | jochemd@qssolutions.nl