Customer Engagement

De verbinding met uw klanten is erg belangrijk. In een tijd waar mond-op-mond reclame waardevoller is dan ooit zijn goede referenties en tevreden klanten van hoge prioriteit voor uw organisatie. Inzicht in de customer journey is daarbij van belang. Het is een weergave van het pad dat een klant aflegt en bevat alle touchpoints met uw organisatie. Een groot deel van deze stappen vinden plaats zonder uw directe betrokkenheid. Uw klanten oriënteren zich online via verschillende kanalen. De grote uitdaging is daardoor hoe u een optimale klantervaring biedt over alle digitale platformen en interactiemiddelen heen. Alleen dan kunt u echt uw klanten binden!

Data inzetten voor slime marketing en sales

Content

Van content naar context

We steken elke dag veel effort in content creatie. Echter, het succes van de content wordt bepaald door de context waarin het gebruikt word. Met een goed gedefinieerde en ingerichte Customer Journey zorgt u ervoor dat content altijd in de juiste context bezorgd wordt.

360 graden klantbeeld

One size fits none

Jaren lang werd er gehamerd op doelgroepsegmentatie aan de hand van bepaalde kenmerken die een klant bezat, zoals leeftijd en woonplaats. Op zichzelf staand werkt dit niet meer. Door te digitaliseren en automatiseren kunnen we de content in de juiste context plaatsen op basis van gedrag. Dit doen we door zoveel mogelijk data te verzamelen over onze klanten (alle touchpoints registreren).

Customer journey

De juiste boodschap op het juiste moment voor de juiste persoon

Uiteindelijk draait het allemaal om het brengen van de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon. Dit kan door alle informatie van uw klanten en prospects in één systeem bij elkaar te brengen. Deze data kunt u vervolgens als triggers gebruiken om nieuwe communicatie in gang te zetten.

Aankoopproces

Het is dus zaak om het proces van de klantreis goed in kaart te brengen en te weten waar er nog verbeteringen mogelijk zijn. Een klant heeft tijdens het aankoopproces verschillende touchpoints. Ze zoeken informatie op het internet via blogs, Social Media, bedrijfswebsite en praten erover met vrienden en familie. Waar de klant naar op zoek is verschilt per fase waar ze zich in bevinden. Als een persoon al wat verder in het aankoopproces is zal deze persoon op zoek zijn naar meer diepte terwijl iemand die in de oriëntatie fase zit nog vooral oppervlakkig aan het zoeken is.

De kunst is om te weten in welke fase van de klantreis iemand zit en de juiste content aan te bieden op het juiste moment.

Sales funnel

Meer Cross-selling door Sales en Marketing Automation

Wilt u meer weten over de manier waarop u dit in kan zetten? Bekijk dan het gratis webinar van 40 minuten.
Daarin vertellen Tamara Kusters en Dennis Dols hoe je door digitalisering en automatisering iedere klant op een unieke wijze kan benaderen.

Bekijk het webinar
Microsoft Marketing

Deze organisaties gingen u voor:

Neem contact met ons op!

Jochem Dijs

Accountmanager
+31 (0) 6 46152604
E-mail Jochem Dijs